قانون خلاقیت ،هر پیشرفتی در زندگی انسان با ایده ای در ذهن ایجاد می شود
نوشته شده توسط : ابراهیم و حسین عبدی

 

هر پیشرفتی در زندگی انسان با ایده ای در ذهن یک شخص ایجاد می شود 

در قانون خلاقیت بیش از هرچیز ، ایده ای که ایجاد می کنید به شما امکان می دهد مسائلتان را حل کنید . برای موفقیت برموانع خود غلبه نمایید و به هدفهایتان برسید . ایده ها تعیین کننده شرایط آتی هستند . نمی توانیدبه هدف ارزشمندی برسید ، مگر آنکه ذهن خلاق داشته باشید و کاری جدید و کاری جدید و متفاوت انجام بدهید .

اولین نتیجه منطقی قانون خلاقیت -توانایی شما در ایجاد کردن نقطه نظرهای سازنده نامحدود است .بنابراین توانمندی بالقوه شما هم نامحدود است .

موفقیت و مدیریت

 

 

ایده ها وسیله ای برای حمل و نقل هستند ، وسیله ای هستند که هر زمان خواستید از نقطه ای به نقطه دیگر برسید . کار شما باید این باشد که تا حد امکان ایده های متعدد ارائه دهید . آنها را به دقت ارزیابی کنید و بعد برای به اجرا گذاشتن آنها دست به کار گردید . هرچه کمیت ایده هایی که فراهم می آورید بیشتر باشد ، ایده هایی با کیفیت بهتر در اختیار تان قرار می گیرد . عملاً هیچ مانعی در زندگی وجود ندارد که به کمک نیروی اندیشه نتوانید بر آن غلبه کنید .

دومین نتیجه منطقی قانون خلاقیت را ناپلئون هیل ارائه می دهدآنچه را که ذهن انسان بتواند تصور و باور کند ،می تواند به آن دست یابد . »

ذهن شما به گونه ای طراحی شده که نمی توانید ایده ای در اختیار داشته باشید ، اما توانایی تحقق بخشیدن به این ایده را نداشته باشید . وجود یک ایده در ذهن هشیار و موفق بدین معناست که شما در خود و پیرامون خود از توانمندی ای برخوردارید که ایده خود را به حقیقت تبدیل کنید . تنها سؤالی که باید در این خصوص به آن جواب دهید این است : تا چند اندازه خواهان تحقق این ایده هستید ؟

سومین نتیجه منطقی قانون خلاقیت را ناپلئون بناپارت ارائه می دهدتصور بردنیا حکومت می کند

آنچه را که در پیرامون خود می بینید ، در شروع یک ایده در ذهن یک شخص بوده است . تمام دنیای ساخته و پرداخته انسان ، نتیجه تبدیل اندیشه به واقعیت است .

چهارمین نتیجه منطقی قانون خلاقیت را آلبرت اینشتین ارائه می دهدتصور مهم تر از واقعیت است

موقعیتهای بی شماری در زندگی شما و دیگران ایجاد شده اند که واقعیتها یک حرف را می زنند و ایده ها و توانمندیهای شما نتیجه بسیار متفاوتی به دست می دهند .

یک ایده و یا نقطه نظرمی تواند نقطه عطف در زندگی شما بشود . تمام تغییرات بزرگ در زندگی و سرنوشت انسان با ایده ای شروع می شود که به شما امکان می دهد مسائل را به شکل دیگری ببینید و اقدام و عملی بکنید که اگرآن ایده وجود نداشت ، نمی توانستید به آن خواسته خود برسید .

هرجایی که هستید و هرکاری که می کنید ، در هر موقعیتی که قرار دارید ، از یک توانمندی خلاق برخوردارید که می تواند مسائل شما را حل کند و شما را به هدفهای خود برساند . محدودیتی برای آنچه می توانید به دست آورید ، وجود ندارد ، محدودیت را شما برای خودتان ایجاد می کنید .

 

موفقیت و مدیریت

 

چگونه می توانید بی درنگ از این قانون استفاده کنید :

۱- از روش سیال سازی ذهنی برای ایجاد ایده و نقطه نظر درباره مسائل ، سؤالات یا هدفهای خود استفاده کنید . اشخاص پرشماری توانسته اند با رعایت این موضوع به موفقیتهای بزرگ دست پیدا کنند . اجازه بدهید طرز کار را برایتان توضیح بدهم .

هدف یا مسئله خود را انتخاب کنید و آن را بالای یک برگه به شکل سؤال بنویسید . بعد به این سؤال بیست جواب بدهید . جوابها باید به زبان حال ساده باشند . فرض را براین بگذارید که آنها را قبلاً انجام داده اید .

مثلاً می توانید بنویسید : « چه می توانم بکنم که در مدت دو یا سه سال آینده در آمدم را به دو برابر افزایش بدهم ؟ » بعد در جواب می نویسید :

« روزی یک ساعت زودتر در محل کارم حاضر می شوم  و فعالیتهای روزانه ام را پیشاپیش برنامه ریزی می کنم . » خود را وادار کنید که دست کم بیست جواب به این سؤال بدهید .

۲- دست کم یک ایده یا جواب را از فهرست خود انتخاب کنید و بی درنگ براساس آن اقدام نمایید . اقدام شما سبب می شود که ایده ها در تمام مدت روز به ذهنتان خطور کنند . این گونه مغزتان فعال تر می شود و شما در عمل برفراست خود می افزایید .

این تمرین را همه روزه به مدت یک هفته انجام بدهید . این باید اولین کار شما در صبح اول وقت باشد . از کمیت و کیفیت ایده هایی که به ذهن شما خطور می کند حیرت زده خواهید شد .




:: برچسب‌ها: موفقیت های بزرگ , تصور مهم تر از واقعیت است , تصور بر دنیا حکومت می کند , به هدفی ارزشمن برسید , ,
:: بازدید از این مطلب : 2637
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آذر 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: